Nieuws - Reisverslag uit Suzhou, China van Perry Rikkers - WaarBenJij.nu Nieuws - Reisverslag uit Suzhou, China van Perry Rikkers - WaarBenJij.nu

Nieuws

Door: Perry

Blijf op de hoogte en volg Perry

20 Maart 2011 | China, Suzhou

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer even met wat nieuws.

Er is weer veel gebeurd in de tussentijd, een aardbeving in Japan en een Tsunami. Wij hebben er hier niets van gemerkt hoewel we natuurlijk wel het nieuws van de kernreactor nauwlettend in de gaten houden want echt ver van hier is het ook weer niet. Maar voor als nog hebben we hier geen problemen.

Giovanni is in tussen weer naar de dokter geweest voor controle en alles is dik in orde en hij groeit als kool.

Het is allemaal erg druk geweest met bezoeken en nog steeds eigenlijk maar tussen door genieten we ook natuurlijk.

Afgelopen week is Cindy naar haar familie geweest met Giovanni en ik op zakenreis. Cindy's familie is apetrots op Giovanni en we hebben er wat foto's bijgezet zodat ook jullie dit kunnen zien.

Zelf ben ik tijdens de zakenreis nog even bij de drie kloven dam geweest in China en ook dit is weer een typisch staaltje van de Chinezen onvoorstelbaar groot en helaas komt het er op de foto's niet erg uit omdat er geen referentie is hoewel er auto's op de dam staan die kun je nauwelijks zien. Maar 180 meter hoog een kilometer breed en de basis van de dam is 130 breed om jullie een idee te geven.

Dan nog wat leuke dingen die hier gebeuren en is geen zout meer te koop in China en Jodium pillen worden op het internet verkocht voor absurde bedragen dit alles voorkomend uit de berichten in Japan. SMSjes waar in word afgeraden om buiten te komen als regent enz enz heel veel paniek reacties dus en veel onwetendheid over hoe en wat.

Tijdens Cindy haar bezoek aan haar familie is ze ook bij de kleine geweest van haar nicht en ook daar zie je weer een typisch iets voor hier. De baby is zo dik dat de dokter heeft gezegd dat hij niet mag zitten en gaan staan omdat dit slecht is voor het kind. Hij is zo zwaar dat hij niet anders doet dan slapen en eten. De Chinezen zijn van mening dat als je je kind eten kan geven financieel je dit ook moet doen en je ziet nu dus heel veel dikke kinderen. Er zit een foto bij van het neefje maar eigenlijk heel triest natuurlijk dat ouders een kind overvoeren. Natuurlijk hebben deze mensen vaak andere tijden meegemaakt maar toch.

Wel verder gaan het leven gewoon verder natuurlijk en vandaag is Mylene jarig en dat zijn van die dagen dat je baalt dat je zover weg zit omdat je er dan gewoon graag even zou zijn maar dat is helaas erg moeilijk om even heen en weer te vliegen.

Perry, Cindy en Giovanni

• 20 Maart 2011 - 05:19

Alie:

Van Harte gefeliciteerd met Mylene, ja is altijd vervelend als je ver weg woont.
    Leuke foto's en je kan zien dat Giovanni is gegroeit
    Veel groetjes uit Gorinchem

• 20 Maart 2011 - 09:51

Lucia:

Heb ooit eens een reportage over de drieklovendam gezien op tv en is indrukwekkend. Moet heel bijzonder zijn er naast te staan. Knuffel voor Giovanni, groetjes!

• 20 Maart 2011 - 16:55

Sharon:

Leuke foto's hoor pappie! Giovanni met zn chinese vrienden haha!

• 22 Maart 2011 - 17:54

Annie En Jan Rikkers:

Hallo daar in verre China. Hoewel inderdaad de foto's van de drie kloven niet zo erg sprekend zijn lijkt het mij daar inderdaad erg mooi.
    Met ons nieuwe kleinkink Nina gaat het ook goed en ze nu ruim 400 gram gegroeid.

Morgen gaan we met de famile Rikkers lekker uit eten

groetjes Annie en Jan

• 06 April 2011 - 14:53

Ttoos:

Schandalig dat ik nu pas weer eens op jullie dagboek kijk. Inderdaad Gio groeit als kool. En inderdaad zielig die andere baby. Zijn zussen zijn blijkbaar hartstikke gek met hem en zo hoort dat ook. Ik ga jullie weer beter in de gaten houden.
    Groetjes Ttoos