Nederland - Reisverslag uit Suzhou, China van Perry Rikkers - WaarBenJij.nu Nederland - Reisverslag uit Suzhou, China van Perry Rikkers - WaarBenJij.nu

Nederland

Door: Perry

Blijf op de hoogte en volg Perry

12 Mei 2010 | China, Suzhou

Daar zijn we dan weer zoals belooft na 1,5 week Nederland. Wel hoe moet je dit weer eens omschrijven hoe beleeft een Chinees Nederland wel als volgt. 100 foto's van de blauwe lucht en witte wolken en het is er zoooooo rustig geen mensen op straat dat is het gene wat ze het meeste opvalt. Smalle wegen en goh mensen groeten elkaar dit zijn vooal de cultuur verschillen die opvallen en alles is natuurlijk vreselijk duur daar in dat kleine land maar het is er wel erg mooi ondanks dat het zo klein is. En ja ze hebben er geen lekker weer regen en koud en als die zon dan schijnt waait het weer zo hard maar toch gelukkig veel kunnen doen een veel gezien maar nog belangrijker heerlijk met de meiden bezig geweest want ja die mis je natuurlijk. Oja en dat eten daar dat prakken ze en bruine saus erover raar maar ook wel weer lekker toch vooral de kippesoep van Opa en Oma. Maar goed wat hebben we dan zo al gedaan. De eerste dag mooi weer de enige dag maar toch meegenomen de meiden opgehaald bij Miranda en daarna naar Breda geweest even wat winkelen en lekker op het terras. De vrijdag was Queens dag ha ha dus lekker in het dorp in de tent geweest en te weinig tijd of teveel mensen natuurlijk maar gelukkig veel mensen gezien en gesproken. Zaterdag eerst paardrijden voor Mylene, Sharon en Cindy en Pa ja ja die is ook ergens goed voor stront scheppen en daarna naar Kinderdijk molens kijken en verdrie daar moet je dan voor betalen ook en wel 11 hele euro's met zijn vieren dus was het dit is te duur maar toch maar wel kijken. Het weer hield niet over maar goed we hebben lol gehad en veel foto's weer gemaakt door Mylene en Sharonen film door mij en U mag raden wie er dan opstaat op die foto's. Ook nog bij broer Niels geweest daarna en vooral op tijd naar bed. Zondag ja naar de Kuip Feijenoord-Herenveen kijken en ja je gelooft het maar 6-2 gewonnen dus dikke pret met daarna nog een afscheid van Roy Makaay. Cindy vond het erg leuk maar al die mensen die de hele tijd oeh aaah roepen en erger dat snapte ze nog niet erg maar al met al erg genoten. Maandag dan maar naar Monschau en het drielanden punt in Vaals. Het weer wederom bewolkt met nattigheid maar niet teveel. Monschau was leuk om weer eens te zien het blijft vooral voor Chinezen een mooie plaats door al die oude gebouwen want die zie je hier niet veel omdat ze na een jaar of 40 van ellende afgebroken worden. Het drielanden punt was ook bijzonder want China is zo groot dat is voor deze mensen eigenlijk niet te begrijpen dat je op 1 punt zo drie verschillende landen hebt en je zo van de een naar de ander kan lopen zonder douane ondenkbaar hier. Dinsdag erg leuk naar de Keukenhof erg onder de indruk van al dit pracht daar dus veel foto's gemaakt en laten we maar niet beginnen over wel 6 euro parkeer geld en sodemieters 64 euro om naar binnen te mogen schandalig de volgende keer kijk ik wel van de buitenkant dit is absurt. Maar erg mooi dat dan weer wel. Daarna Scheveningen op de pier en foto's maken lekker eten op de boulevaard en het strand op heerlijk de zon scheen maar wind veel wind dat kennen ze hier niet echt als Nederlanders zeggen lekker windje worden hier de scholen gesloten. Dan Woensdag de meiden waren eerst met Miranda naar de verjaardag van Yannick bij Emiel en Brenda en wij naar de markt in Sliedrecht Opa en Oma een handje helpen want het is wel druk voor die mensen. In de middag zwemmen met de meiden en ja als je dan niet kan zwemmen is dat toch wel eng geen bandjes maar toch gegaan en van de glijbaan geweest en dit moesten we in China ook maar eens hebben zo'n zwemparadijs kun je goud mee verdienen. Donderdag weer op stap naar Zeeland Neeltje Jans of beter gezegd de Deltawerken dit was ook erg leuk met de meiden in de duinen en weer aan het strand lekker weer alleen die rot wind weer ha ha. Maar mooie plaatjes kunnen schieten en genoten een bakkie bij John en Jaq en daarna snel naar Dordrecht wezen bowlen. S'avonds een biertje halen bij Tanno en Astrid en nog mens erger je nieten met de dames. Vrijdag Mama jarig dus heel de dag thuis en alle ooms en tantes weer een ontmoet en dat was erg leuk. En dan ja zaterdag weer inpakken en naar terug naar China afscheid nemen van de meiden en dat is nooit makkelijk maar ja geluukig zijn ze over 1,5 maand weer hier Mylene dan althans want Sharon gaat eerst nog even naar Amerika om haar vriendin uit China te bezoeken. En komt drie weken na Mylene hierheen. Al met al een onvergetelijke week en meiden daarvoor ook dank aan jullie. Verder ook iedereen bedankt die ons deze overgetelijke week heeft gegeven en vooral ook Opa en Oma voor de goede zorgen. Voor nu allemaal de groetjes en tot de volgende keer.

Perry en Cindy

• 12 Mei 2010 - 13:30

Anita:

hee luitjes,
    leuk verslag, wel veel nederland in ff tijd, maar leuk voor cindy,en natuurlijk voor je meiden.
    ik ben blij dat ik je toch nog ff heb gezien, en natuurlijk cindy in het eggie.
    liefs anita

• 12 Mei 2010 - 14:31

Piet Bandsma:

Ik lees altijd je verslag.
    Zo blijf ik op de hoogte.
    Leuke foto's.

Piet.

• 12 Mei 2010 - 14:31

Piet Bandsma:

Ik lees altijd je verslag.
    Zo blijf ik op de hoogte.
    Leuke foto's.

Piet.

• 12 Mei 2010 - 15:23

Joop En Marja:

He gekke hollander en aardige mevrouw de chinees. Ook wij vonden het leuk jullie te zien en vonden het leuk dat jullie een bak koffie zijn wezen drinken bij ons. Leuk verslag maar wat hebben jullie het druk gehad man. Jullie moesten eerst bij komen denk ik. Je hoort snel van ons. Groeten aan cindy van die knappe man uit Gorinchem

• 12 Mei 2010 - 15:48

Hans Rikkers:

Dank voor je verslag.
    Je neef blijft je gewoon volgen.

tot horens Hans

• 12 Mei 2010 - 16:58

Annie En Jan Rikkers:

Perry en Cindy we vonden het erg leuk jullie weer te zien bij je vader en moeder en hopelijk weer eens tot ziens

groetjes,

Annie en Jan

• 13 Mei 2010 - 07:23

Alie:

het was leuk om cindy te ontmoeten. jammer dat het erg druk was, want zo kom je nog niet tot een gesprek. wie weet een volgende keer??

• 16 Mei 2010 - 05:17

Alie:

Perry en Cindy zo te lezen een leuke tijd in Nederland samen met je meiden en je ouders,familie
    Ik hoop de volgende keer te zien. Wij waren in Roemenie anders waren wel even langs gekomen.
    veel groetjes

• 22 Mei 2010 - 10:27

Ttoos:

Hallo Perry en Cindy,
    Toch weer leuk om jullie verhaal te lezen. En het waait hier heus niet altijd hoor. En anders heb je gewoon op de verkeerde plekken gezeten.
    We vonden het leuk om Cindy te ontmoeten en we zien al weer uit naar de volgende keer.
    Groeten, Ttoos

• 28 Mei 2010 - 18:41

Annet:

Ik lees het al, jullie hebben niet stil gezeten! Allemaal leuke dingen ondernomen in korte tijd. Leuke foto,s ook. Fijn dat ik jullie ff heb gezien.
    Nou, Perry ik heb weer internet, nu nog mijn nieuwe mailadres aanmaken, dan hoor je snel van me.

Gr. aan Cindy.