Heel lang geleden - Reisverslag uit Suzhou, China van Perry Rikkers - WaarBenJij.nu Heel lang geleden - Reisverslag uit Suzhou, China van Perry Rikkers - WaarBenJij.nu

Heel lang geleden

Blijf op de hoogte en volg Perry

26 Juli 2012 | China, Suzhou

Wel hier zijn we weer eens het is maar even terug dat we het laatste stukje hebben geplaats euhum.

Druk geen tijd allemaal excusses natuurlijk maar soms gaat het even niet en gelukkig hoeven we geen reden op te geven.

Hoe is het met ons, wel heel goed eigenlijk en we hebben wederom uitbreiding gehad in Suzhou en niet dat Cindy weer zwanger is of er al een baby is geboren maar Sharon is terug in China en daar is Perry uiteraard heel erg blij mee. Vanaf januari dit jaar woont Sharon weer in Suzhou en gaat daar uiteraard ook naar school. Haar draai had ze snel gevonden heel snel zelfs misschien wel te snel want het is een aardige boef geworden, stappen, winkelen enz en soms moet vader Perry wel eens ingrijpen maar dat hoort erbij zullen we maar denken.

Wat is er nog meer gebeurd na september vorig jaar wel een heel leuke kerst gehad met de familie in Nederland alles weer een keer samen in die tijd is natuurlijk leuk voor iedereen. Veel eten en drinken maar vooral gezellig met zijn allen samen zijn was het motto.

In januari natuurlijk verjaardag van Sharon en Giovanni beide op 11 januari alleen 15 jaar verschil. Sharon 16 geworden en Giovanni een jaar met vrienden wat wezen eten om dit te vieren.

Februari weing te melden is een koude tijd in Suzhou en er gebeurd niets.

Maart met Cindy naar Lijiang geweest voor een lang weekeinde. Lijiang ligt aan de uitlopers van het Himalaya gebergte en is een klein rustig plaatsje met veel mooie natuur want dat heeft China ook best nog wel. Klein voor Chinese begrippen uiteraad maar wat mij op viel is het relaxte wat er heerst. Dit is wat je soms erg mist in dit land in de grote steden. Alles gaat maar door 7 dagen per week en 24 uur per dag. Je kan niet net als in Nederland merken dat er weekeinde is. Winkels zijn altijd open er wordt in de meeste bedrijven 6 maar ook vaak 7 dagen per week gewerkt het is net of je altijd vol gas geeft en nooit eens afremt. Dat had je daar dus wel rustig aan als het vandaag niet lukt komt het morgen wel en dat was even heerlijk om weer te ervaren. Buiten het feit dat het er prachtig is zoals jullie kunnen zien op enkele foto's die rust heerlijk.

April/Mei wel buiten de gewone familie dingen om eigenlijk leven zoals als ieder ander.

Juni dan wel met Cindy Cindy een week naar Sanya geweest en lekker niets gedaan dan heerlijk op het strand liggen eten en gezellig kletsen met elkaar en natuurlijk op zijn tijd een lekker glaasje met zijn tweetjes. Ook hier hebben we foto's bij geplakt om jullie een idee te geven hoe het daar is. Warm dat is zeker en nier echt rustig vergeleken bij Lijiang maar te vergelijken met de gemiddelde badplaats in Spanje. Het enige is dat je werkelijk razend snel verbrand door dat je dicht bij de evenaar komt. Een half uur vol in de zon en je bent werkelijk veranderd in een kreeft. Veel mensen gezien die dat dus niet door hadden en blij dat het niet mijzelf betrof. Overdag heerlijk onder een grote rieten parasol en heel erg rustig want de Chinezen zelf zie je niet want bruin worden is voor een Chinees zo ongeveer het ergste wat je kan overkomen. Wit is de kleur dus komen ze buiten is dat met kleren en paraplu om maar uit de zon te blijven. Wat doe je daar dan vraag je je wel eens af. Maar goed het is hun cultuur en misschien wel gezonder dan de onze maar een lekker tintje is altijd mooi voor ons niet voor een Chinees.

Eenmaal terug in Suzhou was het nog maar twee weken wachten op de komst van mijn jongste dochter Mylene die op 1 juli aan zou komen.

Mylene is er en het was erg leuk leuk te zien dat de meiden elkaar zeker missen en samen veel tijd hebben door gebracht. Helaas veelal thuis of in het zwembad want vanaf het moment dat ze was aangekomen is het vreselijk heet geworden zo rond de 40 graden en dan is er buiten het zwembad weinig meer te doen buiten gewoonweg omdat het te warm is. Als je 1 voet buiten de deur zet ben je tot je laatste draad nat van het zweet en dat is gewoonweg niet prettig. Maar het mocht de pret niet drukken voor de dames en voor mij ook niet het is toch altijd weer speciaal ze even allemaal samen te hebben en het zijn die momenten waar je zo naar uitkijkt. Ook komt natuurlijk aan die pret weer een einde en zijn de meiden samen naar Nederland gegaan om daar hun moeder natuurlijk te verblijden met hun komst. En niet te vergeten met haar een tripje New York te doen. Waar ze net van terug zijn.

Sharon zal 15 augustus weer terug naar China omdat dan school weer begint.

Wat is er nog meer het vermelden waard wel Cindy ze is samen met Astrid naar Tibet geweest zonder mij nog wel en daar heb ik eigenlijk heel veel spijt van. De foto's en verhalen van haar en Astrid hebben mij wel doen besluiten dat ik daar zeker nog een keer heen ga want oh oh oh wat is dat indrukwekkend. Cindy had wel last gehad van de hoogte hoewel ze de reis per trein heeft gedaan en je daar dus 48 uur over doet om de hoogte van 4500 meter te bereiken. Het was voor Cindy altijd al een droom geweest om Tibet te bezoeken en dat heeft ze nu dan gedaan. Ook hiervan foto's bijplakt om jullie een idee te geven.

Dan Giovanni wel het word een heel manneke hoor en begint een eigen wil te krijgen en is gelukkig gezond en wel. Hij geniet van alles vooral eten ha ha en dat zal hij van zijn moeder hebben. Van Giovanni ook wat foto's erbij gedaan om een idee te krijgen.

Nou weer een beetje bij en het volgende verhaal zal ik proberen wat sneller te doen. PS de foto's kan nog een paar uur duren.

Rikkertjes

• 26 Juli 2012 - 11:40

Lucia:

Ja, Perr, het blijft leuk om over jullie te lezen. En alleen maar goed nieuws, wat wil een mens nog meer. Lieve groeten!

• 26 Juli 2012 - 12:14

Margreet:

He Perry, leuk hoor om te lezen. Fijn dat je weer van je meiden hebt kunnen genieten! Wat worden ze groot he die pubers!! Foto's zijn er nog niet nee,komt nog. Geniet ook van je mannetje,en alle goeds toegewenst van ons.

Groetjes van de Eijkelboompjes

• 26 Juli 2012 - 20:09

Alie:

Hoi Rikkertjes
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie en genieten van de meiden en het kleine mannetje.
    Leuk te lezen over jullie vakantie's.
    Bij ons gaat ook alles zijn gangetje
    Veel groetjes

• 27 Juli 2012 - 06:18

Hans Rikkers:

Perry, bedankt voor de update.

• 13 Augustus 2012 - 22:19

ANNET:

Hay Perry,

Leuk om weer eens te een verhaaltje te lezen. Natuurlijk ben ik vaak al op de hoogte, maar t blijft leuk. Ben benieuwd naar de foto,s. Ook hier in Nederland hebben Sharon en Celeste weer gezellig saampies in Dordt geshopt. Dat verveelt nooit he! :) Dat kunnen ze dagen volhouden. T was weer erg gezellig dat ze kwam logeren.
    Doe Cindy de groeten he!
    Bye .....

• 16 Augustus 2012 - 18:13

Hanny Rikkers.:

Hai Leuk om weer van jullie te horen. En dat alles goed gaat.
    Hier gaat ook alles z'n gangetje.
    groetjes Hanny en Martin